Sunday, July 22, 2018

Pasecká skála



Co se týká šplhání na různé vyhlídky, nepovažuji se za úplného začátečníka. Ovšem při výstupu na Paseckou skálu jsem si připadla vyloženě jako amatér.
Původně jsme měli v plánu městský výlet, ale nakonec jsme se rozhodli pro tuto zastávku. Sice jsem si byla vědoma toho, že páskové letní boty a dlouhá sukně nebudou pro výstup na skálu to pravé ořechové, ale říkala jsem si, že to určitě nebude tak hrozné.. No, když jsem se v tomto neterénním outfitu a ještě s dcerkou v nosítku na břiše vyškrábala nahoru, tak jsem si nadávala do slepic a upozornila jsem Ondru, že dolů asi neslezu a budeme muset zavolat vrtulník. Nakonec jsme mě i s Barunkou společnými silami dostali zpátky k autu, ale znova bych tam takto lézt nechtěla. Takže, milí vyhlídkoví kolegové, ani v českých luzích a hájích nepodceňte přípravu ať si pak můžete výhledy užívat v klidu a beze strachu.
Jinak, výstup nahoru fakt tak velké drama není, vyhlídka je vybavena řetězy i zábradlími, kde se můžete přidržet. Jen ne v ťapkách, no.


Zaparkovat se dá u silnice, která vede ze Sněžného do Studnice – po pravé straně silnice kousek před Studnicí je menší lesní parkoviště s přístřeškem s posezením. Tady se napojíte na zelenou turistickou trasu, která vede prvně kousíček jakoby zpátky podél silnice. Jdete po pohodové lesní cestě až ke skalám. Na samotnou vyhlídku vás dovedou značky. Jedná se o skalní rozhlednu, takže na konci vás čeká krátký výstup na skalku, o tom jsem psala v textu výš. 


Bylo možné dostat se i na vedlejší skalku, která sice není vybavena jako skalní rozhledna vedle, ale vyhlídka odtud byla také pěkná (prý, říkal Ondra).
Ze skály je nádherný výhled do kraje Žďárských vrchů a rozhodně myslím, že místo stojí za návštěvu. Pokud se rozhodnete pro variantu parkoviště-skála-parkoviště, tak se jedná o výlet na hodinku. Cestu si ale můžete protáhnout a po značené turistické trase vyrazit například k rybníku Medlov, oblíbené rekreační lokalitě.




Když se pak vrátíte zpátky k parkovišti a přešli byste silnici na druhou stranu, tak přes louku můžete dojít ke stožárům, kde v minulosti probíhal výzkum vlivu námrazy na sloupy elektrického vedení. Měření bylo ukončeno v 80. letech, ale stále se jedná o technický unikát. Na místo se dá dojet i autem. 
Tip na gastro zastávku v oblasti jsem zmínila v tomto příspěvku.

No comments:

Post a Comment