Sunday, August 19, 2018

Vyhlídka na Mohelenskou hadcovou step, Zoopark v Biskoupkách

Hadec je na našem území nepříliš rozšířená hornina, která díky svým unikátním vlastnostem vytváří prostor pro u nás nevšední složení fauny a flory. I proto patří Mohelenská hadcová step mezi ty nejzajímavější přírodní scenérie, které můžete v České republice navštívit. Step se nachází ve svahu nad meandrem řeky Jihlavy u obce Mohelno, a můžete zde vidět některé vzácné druhy rostlin a živočichů (o tom více např. zde). Nad stepí je postavena dřevěná vyhlídka, ze které si ji můžete prohlédnou, ale mimo to vidíte i klikatící se řeku, vodní nádrž Mohelno a nepřehlédnutou siluetu jaderné elektrárny v Dukovanech. 






Od vyhlídky se můžete vydat na okružní dvou až tříhodinovou procházku, která vás zavede prvně dolů k řece, poté podél řeky k hrázi přehrady a nakonec výstupem přes step zpátky k vyhlídce.
Po cestě byste minuli Mohelenský mlýn, který pro mě už navždy bude místem, kde jsem prožila nezapomenutelnou brutální noc na WC poté, co jsem si v jedné z restaurací nedaleko dala na oběd domácí tatarku.. tím pro mě botanická exkurze skončila, ráno si pro mě Ondra na mlýn přijel. Zápočet jsem naštěstí dostala i tak, stejně jako dvě třetiny účastníků kurzu, kteří na tom byli stejně jako já. 
Nedaleko od Mohelna se nachází obec Biskoupky, kde mám výletní tip pro rodiny s dětmi, pro milovníky zvířat nebo pro ty, kteří mají někdy prostě jen hlad a chtějí si dát občerstvení s parádní vyhlídkou. V místním zooparku se můžete kouknout na klokana albína, na želvy nebo třeba na nosála, a v malé restauraci se můžete občerstvit s exkluzivní vyhlídkou – opět do údolí řeky Jihlavy. Podotýkám, že nabídka na jídelním lístku se omezuje na pár jídel typu smažený sýr s hranolky. Hned u restaurace je strategicky umístěno parádní dětské hřiště, kde se vyřádí jak větší, tak menší děti. 




No comments:

Post a Comment