Sunday, April 21, 2019

Oslavany: vyhlídková věž a velké překvapení u místního zámku

"Baruško, hurá, už jsme v Oslavanech!" - a ze zadního sedadla se ozvalo nadšené: "Íí-áá-íí-áá!"
Tak takto začal náš mini výlet, který jsme podnikly minulý týden. Slovo mini nepoužívám proto, že by toho bylo v Oslavanech málo k vidění (právě naopak), ale proto, že bydlíme opravdu kousek odtud. Přesto jsem byla nakonec velmi překvapená co všechno jsme během cesty zažily a viděly.


Naším cílem číslo jedna bylo podívat se na novou vyhlídkovou věž, ke které je to z centra obce opravdu coby kamenem dohodil. Od Kulturního domu se vydáte po ulici Náporky do prudkého kopce, ale už po pár metrech je potřeba odbočit vlevo na schodky, které na první pohled budí dojem, že vedou k někomu do zahrady. Po krátkém stoupání po schodech a příkré pěšině jsme byly na místě a mohly se kochat výhledy do členité krajiny, která lemuje řeku Oslavu.







Další zastávkou byla cukrárna Caramella, kterou mi doporučily maminky z našeho hřiště coby ideální místo pro děti. A souhlasím. Barušku jsem zaparkovala v parádně vybaveném dětském koutku a sama jsem se mohla chvíli věnovat kávičce a zákusku. Z cukrárny jsem se rozhodla zamířit ještě k místnímu zámku do malého pivovaru pro něco milého na památku domů. Po cestě mě ale zaujala nově revitalizovaná zámecká zahrada. Na místě, které mám v paměti jako něco zarostlého a zanedbaného kam se na výlet nechodí, se nyní nachází krásně upravený parčík s dvěma parádními dětskými hřišti - jedním pro prťata (tam jsme byly my) a druhým pro větší prťata. V plotem oddělené části zahrady je ve výstavbě koupací biotop, na který jsem, přiznám se, koukala s trochou závisti. Třeba se i my v Rosicích jednoho dne dočkáme koupaliště - to původní už žije leda na starých pohlednicích. 






Oslavany mi spolu s dalšími bývalými hornickými obcemi v našem regionu nepřipadaly nikdy nijak zvlášť hezké. Obzvlášť zchátralá tepelná elektrárna vypadá jako ideální kulisa hororového filmu. Po našem výletě bych ale dodala, že tato obec v údolí řeky Oslavy toho nabízí k vidění i poměrně dost pěkného nebo minimálně zajímavého - za zmínku určitě stojí minimálně ještě hornické muzeum v prostorách zámku, zábavní park Permonium (psala jsem o něm v tomto článku) nebo turistická trasa podél řeky k Dědičné štole. O té ale zase někdy příště. 


No comments:

Post a Comment