Monday, October 1, 2018

Kaple Nejsvětější Trojice v Rosicích

Toto místo jsem původně na blog zařadit nechtěla přestože vyhlídka je odtud moc pěkná a lokalita samotná má své kouzlo. Kaplička, třešňový sad, lipová alej, křížová cesta,.. to vše v mých rodných Rosicích. Ovšem je mi jasné, že velká část mých čtenářů z Rosic či blízkého okolí taky pochází, a tudíž mi článek o tom, jaký je bezva výhled "z Trojice" (jak my z Rosic říkáme), přišel zhruba stejně užitečný jako informace, že rohlíky si můžete koupit v pekárně.. Po včerejší krásné procházce jsem změnila názor. Možná, třeba, snad,.. mám i čtenáře, kteří toto místo neznají, příp. je tu někdo, kdo na toto krásné místo pozapomněl, a teď bude rád, že mu ho připomenu. 


Kaple Nejsvětější Trojice je barokní stavbou ze 17. století a vede k ní křížová cesta přibližně o 20 let mladší. Křížová cesta je lemovaná nádhernou lipovou alejí a téměř celý kopec je pokrytý třešňovým sadem. Myslím, že není divu, že jsme tu plánovali svatbu - představovali jsme si druhou polovinu dubna v rozkvetlém sadu. Nakonec jsme ale kapánek spěchali a únor se nezdál být dobrou volbou pro venkovní obřad. Tak třeba příště (humor..). 
Kaple běžně přístupná veřejnosti není, pouze při zvláštních příležitostech. Takovou příležitostí bývá například rosická pouť, kdy se na návrší koná festival Rozsvícená Trojice (termín pouti je pohyblivý a počítá se od Velikonoc - bohužel jsem už zapomněla jak :-), ale bývá vždy na konci května nebo v červnu). 





Rozhodně nejhezčí cesta ke kapli vede lipovou alejí. Další varianta je pak podél rosické obory po asfaltové silnici - na tu je oficiálně vjezd zakázán mimo vozidla s povolením. 


Kdybyste po výletě zatoužili po občerstvení a nevěděli jste kam v Rosicích zajít, za sebe všemi dvaceti doporučuji Chill Bar. Nebo vyražte v červnu a dejte si slaďoučké třešně přímo ze stromu ;).


No comments:

Post a Comment